04-12-2020, 01:45
Czym są loterie?
Loterie to cykliczne wydarzenia organizowane na Magicznej Kołysance, mniej więcej co 3 miesiące rzeczywiste przez cały rok. Polegają na daniu użytkownikom do wykonania różnych zadań, za które otrzymują mniej lub bardziej wartościowe nagrody dla swoich postaci. Udział w loteriach jest całkowicie dobrowolny. Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania związane z funkcjonowaniem loterii lub zauważysz w poście jakiś błąd, to napisz prywatną wiadomość na konto, z którego został dodany ten temat.
Loteria Wiosenna 2020
Wiosna trwa najlepsze, choć z uwagi na obecne wydarzenia nie możemy się nią nacieszyć tak jak byśmy tego chcieli. Kwarantanna trwa, więc siedzimy w domach i staramy się jak najlepiej spożytkować wolny czas. Nasz forumowy maj obfituje w przeróżne niespodzianki, w tym i w karty czarodziejów. Karty, które możecie wykorzystać w wiosennej loterii by otrzymać za nie wymarzone nagrody. Przygotowaliśmy też dla Was zadania, dzieląc ich wedle stopnia trudności. Jesteście gotowi? Bierzcie więc różdżki w dłonie i przyłączcie się do zabawy.
Zasady loterii
1. Możecie wziąć udział każdą ze swoich postaci.
2. Loteria trwa do 12 czerwca, do godziny 23:59.
3. Żeby rozpocząć udział w loterii, musicie mieć zaakceptowaną KR po naniesionych poprawkach wskazanych przez osobę sprawdzającą i ogólnie zgodnie z wzorem KR. Jeśli macie z jakąś kwestią problem to śmiało uderzajcie na PW.
4. Niektóre zadania mają przy numerze gwiazdkę - "*" - oznacza to, że takie zadania postać może zrobić tylko raz.
5. Nagrody trafiają do KR konta, z którego wykonywano zadania. Sami sobie je najpierw wklepujecie do tematu aktualizacji postaci.
6. Pytania związane z loterią zadajemy na PW, nie w temacie loterii. Jeśli coś okaże się być ważne, to zostanie dodane do tematu.
7. Wykonane zadania należy umieścić poniżej. W przypadku zadań, których opis wskazuje inaczej, wystarczy tylko informacja i ewentualny link.
8. Kart nie można rozmieniać, czyli oznacza to tyle, że nie można zmienić złotej karty na srebrne lub brązowe, bądź srebrnej na brązowe.
Zadania
Zadania zostały podzielone na 3 poziomy trudności. Za wykonanie któregoś z zadań, które zostały przypisane do danego poziomu, można otrzymać kartę we wskazanym kolorze. Co to oznacza? Oznacza to, że jeśli zrobisz zadanie przypisane do brązowej karty czarodziejów, otrzymasz w nagrodę brązową kartę czarodziejów i żadną inną. Zdobyte karty można wymienić na nagrody.
Co rzeczywisty tydzień do listy będą dopisywane nowe zadania. Zapis już nie obowiązuje z uwagi na to, że zadań jest i tak sporo!
Brązowa Karta Czarodziejów
ZADANIE I
Wykonaj 3 szybkie zadania lub 1 łatwe zadanie z listy zadań. Oczywiście nie zapomnij się wcześniej zgłosić. Nie można łączyć wykonanie punktu 8 z szybkich zadań z zadaniem II z loterii.
ZADANIE II
Stwórz wyzwanie dla jednego z klubów, stowarzyszeń lub organizacji. Nie może to być wyzwanie dla Zakonu Feniksa lub dla Śmierciożerców. Pamiętaj, że nie musi zawierać długiego opisu, chyba że coś wymaga dłuższego wyjaśnienia. Skorzystaj przy tym z podanego poniżej wzoru:
Kod:
[b]Nazwa wyzwania:[/b] może być zabawne, nawiązywać do popkultury, jakichś obrazów, muzyki, filmów, seriali, książek itd.
[b]Opis:[/b] czego dotyczy wyzwanie, na czym polega, jakie wymagania stawia przed postacią. Możesz wykorzystać opcję minimalną ilość słów jak ma np. wyzwanie "Grażyna, znowu coś o tobie w gazetach piszą" czy wymogi odnoszące się do tematów na forum lub potrzeby zaistnienia konkretnej sytuacji by była szansa na wykonanie danego wyzwania, np. wyzwanie w którym postać musi wykorzystać system walki (czyli nie może korzystać z magii) podczas gdy jej przeciwnik używa różdżki.
[b]Ilość proponowanych fasolek:[/b] ile twoim zdaniem fasolek powinno być za to wyzwanie i dlaczego. Jeśli nie jesteś pewien, nie musisz uzupełniać tego pola.
ZADANIE III*
Stwórz lub popraw KR i doprowadź do jej zablokowania. Jeśli już to zrobiłeś, możesz od razu odebrać za to zadanie kartę.
ZADANIE IV*
Zrób moodboard w wiosennym wydaniu dla postaci, którą wylosujesz poprzez rzut kością. Jeśli trafi na którąś z twoich postaci to cofnij się o jedną pozycję. Czyli, jeśli Milda Borgouis wyrzuci taką ilość oczek, która wskaże na jej drugą postać, np. na Frances Murphy to nie robi moodboardu dla Frances tylko dla Clementine, której dział postaci pojawił się wcześniej.
ZADANIE V*
Jeśli jesteś związany z czarnym rynkiem, stwórz w swoim dziale temat z cennikiem. Weź pod uwagę to, co jest napisane w temacie.
ZADANIE VI
Wymyśl 3 zaklęcia z księgi ochronnej, księgi uzdrawiającej, księgi białomagicznej, księgi ofensywnej lub z księgi defensywnej. Skorzystaj przy tym z podanego poniżej wzoru:
Kod:
[b]Nazwa zaklęcia:[/b] można bazować na słowach z innych języków, ważne jednak by nazwy się nie powtarzały.
[b]Opis:[/b] na czym polega dane zaklęcie, jakie są jego skutki, czy są jakieś specjalne wymagania.
[b]Czas działania:[/b] ile dane zaklęcie trwa. Jeśli czas trwania jest nieznany lub nie ma limitu czasowego, można ten punkt ominąć.
[b]Księga:[/b] do której księgi należy dopisać zaklęcie.
[b]Poziom:[/b] proponowany poziom dla stworzonego zaklęcia.
ZADANIE VII*
Dokładne opisz w jednej z sesji użycie jednego z transportów magicznych, ale nie teleportacji. Przydatny w zrealizowaniu tego zadania będzie ten temat.
ZADANIE VIII
Rzuć zaklęcie z księgi, z której masz najmniejszą ilość procentów i wykorzystaj system czarowania, odnosząc się do potencjalnych, wskazanych w mechanice skutków ubocznych. Uwaga! Żeby zadanie zostało uznane za zaliczone, postać musi ponieść porażkę, a skutki uboczne muszą być czymś więcej niż wypadnięciem z dłoni różdżki.
ZADANIE IX*
Wykorzystaj w wybranej sesji NPCa, który będzie przedstawicielem innej rasy. Musi być nawiązany dialog, choćby krótki i podana jego krótka charakterystyka.
Srebrna Karta Czarodziejów
ZADANIE I
Rozegraj z kimś sesję za pomocą konta Cienia. Obojętnie jaką, ważne by miała miejsce w fabularnym maju i by były regulaminowe 4 posty na głowę.
ZADANIE II
Rozegraj na fabule partię gargulków, zgodnie z ich mechaniką, którą znajdziesz tutaj.
ZADANIE III
Wykorzystaj na fabule jedną ze swoich umiejętności w nietypowy sposób, którego nikt się nie spodziewał i który nie został uwzględniony w opisie widniejącym w temacie.
ZADANIE IV
Przeprowadź sesję, która zakończy się transakcją zgodnie z zasadami magicznego handlu.
ZADANIE V*
Napisz kartkę z pamiętnika w myślodsiewni swojej postaci, opisując, co postać robiła w domu. W końcu ma czas posprzątać, wyciągnąć czarodziejskie puzzle, uporządkować kuchnię, przejrzeć zużyte szaty w garderobie. Daj swojej postaci cały dzień, w którym nie ma żadnych konkretnych planów i nie może (lub zwyczajnie nie chce) opuścić swojego lokum.
ZADANIE VI
Wymyśl eliksir z księgi eliksirów klasycznych, księgi eliksirów transmutacyjnych, księgi eliksirów ochronnych lub z księgi eliksirów zdrowotnych. Skorzystaj przy tym z podanego poniżej wzoru:
Kod:
[b]Nazwa eliksiru:[/b] można bazować na słowach z innych języków, ważne jednak by nazwy się nie powtarzały.
[b]Opis:[/b] na czym polega dany, jakie są jego skutki, czy są jakieś specjalne wymagania.
[b]Składniki:[/b] co jest potrzebne by stworzyć eliksir, w jakiej ilości.
[b]Czas warzenia:[/b] ile czasu potrzeba by stworzyć eliksir.
[b]Czas działania:[/b] ile czasu działa eliksir, czy ma w ogóle jakiś limit czasowy.
[b]Uzyskana ilość:[/b] ile wywaru się uzyska.
[b]Sposób przygotowania:[/b] krok po kroku, co powinno się zrobić by stworzyć eliksir.
[b]Księga:[/b] do której księgi należy dopisać eliksir.
[b]Poziom:[/b] proponowany poziom dla stworzonego eliksiru.
ZADANIE VII
Kup fabularnie 5 składników powszechnie dostępnych w obecności Mistrza Gry. Więcej o składnikach przeczytasz tutaj.
ZADANIE VIII
Stwórz materiały związane ogólnie z wiosną wśród czarodziejów lub najnowszym rozdziałem fabularnym dla Proroka Codziennego lub Czarownicy.
ZADANIE IX*
Rozegraj wiosenną sesję randkę z przyzwoitką. Pamiętaj o wszelkich zwyczajach, które obowiązują czystokrwistych i błękitnokrwistych, a także o dobrym wychowaniu. Jeśli twoja postać z jakiegoś powodu nie uznaje powyższych zasad, daj się ponieść i zobacz, co się stanie. Przyzwoitką może być Cień, ale równie dobrze może być prowadzona przez graczy jako NPC w ramach sesji.
ZADANIE X*
Rozegraj sesję po mugolskiej stronie i dokładnie opisz strój zgodnie z mugolską modą. Jeśli twoja postać nie zna się na świecie mugoli, może poeksperymentować. Musi zostać ujęty styl, kolory, a także fryzura.
Złota Karta Czarodziejów
ZADANIE I*
Przeprowadź majową fabułę w swoim miejscu pracy i wykorzystaj jedną z roślin z naszego spisu. Możesz uznać, że na czas danej fabuły ją posiadasz, ale później nie będzie ona dostępna i możliwa do użycia.
ZADANIE II
Stwórz na fabule eliksir za pomocą umiejętności warzenia eliksirów.
ZADANIE III
Wykonaj dwa wyzwania z najnowszego rozdziału fabularnego.
ZADANIE IV
Przeprowadź sesję w której zarażasz się jedną z magicznych chorób. Możesz coś sam wymyślić lub skorzystać z naszego spisu. Następnie przeprowadź sesję w której się z niej leczysz. Koniecznie z postacią, która albo jest uzdrowicielem albo zna się na leczeniu innych. Ewentualnie skorzystaj z pomocy, która jest dostępna w Mungu.
ZADANIE V*
Zakup fabularnie narkotyki z pomocą postaci dilera (może to być konto Cienia/Mistrza Gry) i rozegraj w związku z nimi pełną sesję.
ZADANIE VI*
Zbierz składniki rzadkie lub legendarne z pomocą Mistrza Gry, który stworzy pod to specjalny minievent.
ZADANIE VII
Rozegraj sesję związaną z quidditchem. Wspomnij w niej ulubioną drużynę (może być ich kilka), której kibicujesz i uzasadnij dlaczego. Dodatkowo odnieś się do jednego z ostatnich meczów, opisując jego przebieg i emocje, które towarzyszyły ci przy czytaniu lub oglądaniu go na żywo.
ZADANIE VIII*
Stwórz opis jakiejś sławnej postaci ze świata magii, który mógłby się znaleźć na karcie z czekoladowej żaby. Zainspiruj się jakąś postacią z książek, niekoniecznie z Pottera. Może być z forum, z filmu, z sztuki, czy zwyczajnie z życia. Niech opis będzie zawierał około 150 słów. Przykłady możesz znaleźć tutaj.
Nagrody
Zebrane karty czarodziejów możecie wymienić na poniższe nagrody.
3 brązowe karty czarodziejów - 1 srebrna karta czarodziejów
4 brązowe karty czarodziejów - 5 fasolek
6 brązowych kart czarodziejów - jedna porcja Bełkoczącego Napoju
3 srebrne karty czarodziejów - bon na 15% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej
4 srebrne karty czarodziejów - 1 złota karta czarodziejów
5 srebrnych kart czarodziejów - jedna porcja Eliksiru Prawdy
6 srebrnych kart czarodziejów - 15 fasolek
1 złota karta czarodziejów - bon, który sprawi, że przewaga poważna będzie kosztować 1 symboliczną fasolkę
1 złota karta czarodziejów - bon na skrócenie fabularnej nauki umiejętności o dwa posty
1 złota karta czarodziejów - bon, który sprawi, że poziom łatwy z księgi pradawnej, białomagicznej lub czarnomagicznej będzie kosztować 1 symboliczną fasolkę
1 złota karta czarodziejów - bon na zwiększenie ilości posiadanych sesji (z 3 slotów zwiększa do 4, z 4 slotów zwiększa do 5, która jest liczbą maksymalną)
3 złote karty czarodziejów - porcja dla dwóch osób Somni Serum