05-24-2019, 23:55
Miotlarstwo
Umiejętność łatwa
Miotlarstwo to umiejętność tworzenia mioteł, które są dopasowane do potrzeb czarodziejów. Każda miotła przeznaczona do czynnego użytkowania składa się z rączki i umocowanego do niej ogona. Te dwa elementy dostosowane są do lotów sportowych na dużych prędkościach lub podróży na duże dystanse. Rękojeść pokryta jest najczęściej magicznie wzmocnionymi lakierami, zaś witki ogona upięte obręczami, aby nie wypadały i nie rozłaziły się pod różnymi kątami. Oprócz tego, czarodzieje zajmujący się tworzeniem mioteł wyposażają je w szereg zaklęć, które powinny być pomocne podczas lotu. Są to między innymi zaklęcia hamujące, przeciwwibracyjne czy przeciwurokowe.
![[Obrazek: miotlarstwo.png]](http://magiclullaby.pisz.pl/grafiki/miotlarstwo.png)
Miotły zaczęto postrzegać jako środek transportu już w średniowieczu. Pierwsze doniesienia pochodziły z XII wieku, kiedy to Guthrie Lochrin wspominał chociażby o "zadku pełnym drzazg" czy "nabrzmiałych hemoroidach" po swoim krótkim locie z Montrose do Arboath. Pierwsze miotły nie były komfortowe, ich budowa była bardzo prymitywna, a czarodzieje poruszali się na nich jedynie do przodu i to z jednakową prędkością. Wynikało to między innymi z faktu, że wykonywano je samodzielnie, za pomocą prostych zaklęć, a wszelkie zamówienia u rzemieślników nie dość że sporo kosztowały, to wykonywane przez nich miotły nie były tak wygodne jak tego oczekiwano. Handel, który rozkwitł w XII wieku, sprawił, że nastąpiła znaczna poprawa w kunszcie osób zajmujących się miotlarstwem. Rywalizacja przyczyniła się do tworzenia coraz to lepszych modeli, a w 1820 roku Elliot Smethwyck zastosował jako pierwszy zaklęcie poduszkujące. XIX wiek dał kolejne zaklęcia, chociażby zaklęcie hamujące, które zaczęto stosować w produkcji mioteł.
Mechanika miotlarstwa
Poziom zerowy
Osoba posiada wiedzę o tym czym jest miotła i jak można ją wykorzystać. Poza tym jej wiedza pozwala na wskazanie z jakiego drzewa została wykonana rączka, jaki rodzaj witek został użyty i jakich lakierów użyto przy produkcji. Wiedza, jaką posiada, jest czysto teoretyczna.
Poziom niski
Na poziomie niskim można skonstruować zwykłą miotłę, na której będzie można latać. Po jakimś czasie straci jednak swoje magiczne właściwości i stanie się zwykłym przedmiotem, choć precyzyjnie zrobionym. By spróbować zwiększyć jej możliwości, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 4 skutkuje porażką i sprawieniem, że miotła w trakcie podróży będzie wpadać w turbulencje i rzucać osobą, która ją dosiada, we wszystkie strony. Wynik 4 i wyższy to sukces i sprawienie, że miotła będzie sprawniej latała i osiągała większe przyspieszenie.
Poziom średni
Poziom średni pozwala na stworzenie porządnej miotły, która nie dość, że prezentuje się naprawdę porządnie, to ma nałożone zaklęcia, które przyczyniają się do tego, że nie straci swojej mocy ot tak. Z czasem będzie działać coraz gorzej, ale wciąż bez problemu będzie wywiązywać się ze swoich zadań. By spróbować zwiększyć jej możliwości, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 4 skutkuje porażką w nakładaniu zaklęć - zostaje to zrobione nieumiejętnie i pojawiają się takie skutki uboczne jak przejmowanie kontroli nad lotem przez miotłę. Wynik 4 i wyższy skutkuje sukcesem i zwiększeniem funkcji miotły, chociażby o większą odporność na słabsze zaklęcia.
Poziom wysoki
Czarodziej, który osiągnął ten poziom, staje się właściwie artystą. Każda stworzona przez niego miotła jest charakterystyczna, różni się od innych czy to użytym lakierem, czy rodzajem drewna, z którego powstała rączka. Twórca mioteł ma swój oryginalny styl, może sobie pozwolić na eksperymentowanie i tworzenie własnych wzorów, które wyróżnią go spośród konkurencji. Wykorzystuje nie tylko zaklęcia, ale też eliksiry, które najczęściej nakłada się na witki. By stworzyć nowy model miotły, który będzie wyróżniał się swoimi właściwościami wśród innych, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 5 to porażka - miotła, choć robi wrażenie czy to kształtem, czy użytymi narzędziami, wychodzi zwyczajna, a nawet z dość istotnymi defektami, takimi jak automatyczne nakierowywanie czarodzieja, który na niej lata, w sam środek najbliższych cyklonów. Wynik 5 i 6 to sukces, dzięki któremu powstaje oryginalna miotła wzbogacona o nowe funkcje lub o zwiększonej prędkości.
Posiadający umiejętność
Liczba osób mogących posiadać tę umiejętność jest ograniczona.
Abel Attaway
Remus Weasley
Alex Deiu
Remus Weasley
Alex Deiu
LEGENDA
Imię i nazwisko - osoby, które zajmują miejsce w limice
Imię i nazwisko - osoby, które nie zajmują miejsca w limicie
Imię i nazwisko - osoby, które nie zajmują miejsca w limicie