05-22-2019, 17:30
Przewagi Znaczne
As przestworzy - postać fantastycznie lata na miotle. Na pierwszych zajęciach miotła od razu poderwała się do jej ręki, widok przepaści pod stopami nie budzi w niej lęku, a zwinność pozwala na różne akrobacje powietrzne.
Autorytet* - postać ma posłuch wśród ludzi, którzy chętnie jej słuchają. Jest na tyle stanowcza i charyzmatyczna, że potrafi pociągnąć za sobą tłumy, ale też w przypadku kryzysu, trudniej jest jej wybrnąć.
Chodzący Felix Felicis* - postać ma niezwykłego farta, z łatwością unika części kłopotów, wykorzystując swoje zdolności komunikatywne i całą sytuację, by móc ją obrócić na swoją korzyść.
McGyver* - postać naprawi wszystko, nawet za pomocą narzędzi, które mają kompletnie inne zastosowanie, o ile dobrze zapozna się z danym przedmiotem.
Nadludzka prędkość - postać potrafi bardzo szybko się ewakuować, zanim przeciwnik wykona swój kolejny ruch.
Nic nie boli* - postać potrafi zignorować poważniejsze obrażenia. Trwa to jednak do momentu agonii, w którym zaczyna pękać.
Podaj mi broń* - postać bez większych problemów potrafi posługiwać się bronią z wybranej przez siebie kategorii.
To na mnie nie działa* - postać z całych sił walczy z zaklęciami czy eliksirami, które starają się wpłynąć na jej wolę. Niekiedy udaje jej się im oprzeć, jeśli ma do czynienia z mało zdeterminowanymi czarodziejami.
Wszystko mam - raz na sesję postać może "przypomnieć sobie", że ma akurat niezbędny element ekwipunku, mieszczący się w kieszeni lub torbie, o ile nie jest to nic o dużej wartości.
Zawsze mówię prawdę* - postać potrafi tak pięknie i wiarygodnie kłamać, że czasem nawet czarodziej specjalizujący się w legilimencji ma problemy ze stwierdzeniem, czy to prawda czy nie. Mówi, że był we Francji, a tak naprawdę był w pobliskim parku? Twierdzi, że spotkał Dumbledore'a gdy kupował coś na Nokturnie? Wciśnie to komuś tak, że ten nigdy się nie zorientuje.
Zdrowie jak hipogryf - postać bez problemów radzi sobie z wszelkimi infekcjami czy przeziębieniami. O połowę mniej czasu zajmuje jej regeneracja, branie lekarstw czy siedzenie w szpitalu.
Znajomość w półświatku* - ktoś potrzebuje nielegalnych eliksirów? Czarnomagicznych drobiazgów? A może po prostu jest potrzeba, by zdobyć nieco tych zabronionych substancji, po których ma się niezapomniane odloty? Ta postać doskonale wie, do kogo się z tym zwrócić. A nawet jeśli nie zna sprzedawcy bezpośrednio, to zna kogoś, kto ma kumpla, który zna jednego gościa...
Zawady Znaczne
A do czego to? - postać nie wie jak korzystać z broni mugolskiej czy czarodziejskiej, za wyjątkiem różdżki. Prędzej zrani siebie niż kogoś. Pierwsze pochwycenie jakiejkolwiek broni kończy się uderzeniem w dowolną część swojego ciała.
Chorowitość - postać szybko łapią drobne przeziębienia, infekcje, musi ciągle uważać, by się od kogoś czymś nie zarazić.
Co tam mamroczesz? - postać niedosłyszy, a wraz z upływem czasu jest coraz gorzej, jeśli nic z tym nie zrobi.
Dzień świra - postać żywi urojone przekonania i widzi rzeczy, których często nie ma. Bywa tak, że sporo sobie dopowiada.
Ja spadam - postać beznadziejnie lata na miotle. Miotła kompletnie się jej nie słucha.
Fobia - postać panicznie się czegoś boi. Zauważy pająka na horyzoncie? Ucieknie. W nocy rozpęta się burza? Nie zaśnie.
Gdzieś się zapodziało - postać raz na sesję traci to, co właśnie próbowała wyciągnąć. Najpewniej gdzieś jej to wypadło lub ktoś ją okradł.
Mściciel* - wystarczyło jedno wydarzenie z przeszłości, żeby całkowicie zmienić życie postaci. Na co dzień może funkcjonować całkiem normalnie, lecz z tyłu głowy wciąż analizuje każdą sytuację w kontekście swojej nowej misji - poszukiwania zemsty. Obsesyjne myśli, powracające koszmary, nieustannie rodzące się podejrzenia... Mściciel nie uwolni się od cierpienia, dopóki jego subiektywnej sprawiedliwości nie stanie się zadość.
Nałogowiec - postać jest mniej lub bardziej uzależniona od pewnych substancji. Może to papierosy, może coś cięższego, ale wiadomo jedno - kiedy zabraknie tej esencji jej istnienia, nerwowość, agresja i trudności ze skupieniem murowane.
Na wiecznym Conjunctivitisie - postać ma poważne problemy ze wzrokiem, który zdaje się systematycznie pogarszać, jeśli nic z tym nie robi.
Nie mam tajemnic - postać kompletnie się niczemu nie opiera, łatwo ulega manipulacjom i działaniu zaklęć, eliksirów czy umiejętności.
Nie podniosę różdżki* - postać walczy tylko w obronie własnej, ale nigdy nie skrzywdzi żadnej żywej istoty.
No bo... ten, w tym, no - postać beznadziejnie kłamie, ciało łatwo ją zdradza. Zaczyna się trząść, pocić i robi się czerwona.
Paluszek i główka* - postać potrafi zacząć histeryzować od najmniejszego zranienia. Kompletnie nie jest odporna na jakiekolwiek obrażenia, a na widok krwi najpewniej zemdleje.
Podaj laskę - postać nie potrafi chodzić bez protezy lub magicznej laski. Musi mieć przy sobie coś, co będzie pomagało jej w miarę normalnie funkcjonować.
Poszukiwany* - postać jest przestępcą poszukiwanym listem gończym. Musi dobrze się maskować i ukrywać, by nie wpaść w kłopoty.
Samo się zepsuło - co by nie wpadło w ręce postaci, to się zepsuje, nawet jej różdżka, którą co chwila musi wysyłać do naprawy.
To nie ja, to ten pojazd - postać kompletnie nie radzi sobie z prowadzeniem jakiegokolwiek pojazdu.
Wieczne nemezis* - postać posiada ciągle powracającego przeciwnika, na którego jest szczególnie wyczulona i nieraz modyfikuje swoje plany pod niego.
Wolniej się nie da? - postać jest tak wolna, że ledwo zaczyna coś robić, a reszta już kończy. Zanim się ruszy, potrzebuje przynajmniej posta by się przygotować.