05-24-2019, 23:48
Kształtowanie magii
Umiejętność skomplikowana
Kształtowanie magii to nic innego jak umiejętność tworzenia nowych zaklęć czy klątw. Osoby, które są świadome swojego potencjału, mogą go odpowiednio wykorzystać i uzyskać kompletnie nowe rozwiązania za pomocą magii różdżkowej. Stają się wówczas swoistymi pionierami, którzy nie boją się zaryzykować i jeszcze bardziej rozwinąć drzemiącą w nich magię. Najczęściej nowe zaklęcia czy klątwy mają wiele wspólnego z ich osobistymi preferencjami dotyczącymi zaklęć. Osoby, które, na przykład, nie potrafią wykorzystywać zaklęć ochronnych czy uzdrowicielskich w praktyce, nie będą też mogły ukształtować magii na tyle, by te dziedziny zaklęć usprawnić nowymi, autorskimi urokami lub za ich pomocą zakląć wybrane przedmioty.
![[Obrazek: kszta%c5%82towanie%20magii.png]](http://magiclullaby.pisz.pl/grafiki/kszta%c5%82towanie%20magii.png)
Trudno stwierdzić, kto na dobrą sprawę rozpoczął całe szaleństwo z zapisywaniem i tworzeniem zaklęć, które zagościły na pierwszych, odkrytych pergaminach, przekazywanych sobie z rąk do rąk. Wiadomym jest, że wszystko zaczęło się już za czasów pisma piktograficznego, w drugiej połowie IV tysiąclecia p.n.e., kiedy to proste rysunki symbolizujące osoby, zwierzęta, przedmioty oraz czynności, posłużyły również pierwszym czarodziejom do przekazywania sobie instrukcji rzucania czarów. Były to jednak proste zaklęcia, takie jak stworzenie ognia czy znalezienie źródła wody, dzięki którym możliwe stało się przetrwanie.
Jedno z podań mówi wprost o tym jak niegdyś czarodzieje żyli w zgodzie z niemagicznymi i razem pomagali sobie, wykorzystując posiadane umiejętności, by budować pierwsze osady i walczyć z drapieżnikami.
Mechanika kształtowania magii
Poziom zerowy
Na tym poziomie postać może sprawdzać różne wariacje nazw dla swoich zaklęć i pracować nad ruchami nadgarstka przy korzystaniu z różdżki. Osiągnięcia na ten moment są niewielkie, a sam proces tworzenia w większości kończy się porażką. Możliwa jest jednak jedna sensowna próba stworzenia niewielkiego zaklęcia użytkowego na fabularny tydzień. Należy wtedy rzucić k6. Wynik 1 to zwichnięcie nadgarstka, 2 i 3 to spowodowanie małego pożaru, wybuchu lub odrzutu na wysokość kilku metrów, 4 i 5 to odkrycie inkantacji, która przy kolejnych treningach może dawać efekty, a 6 to zakończone sukcesem wymyślenie zaklęcia użytkowego o niewielkiej mocy, na przykład takiego, które sprawia, że pojawia się mnóstwo małych świetlików.
Poziom niski
Należy wybrać księgę zaklęć, z którą najlepiej radzi sobie postać. Ułatwi to prace nad nowymi inkantacjami i uzyskiwaniem konkretnych wyników, ale tylko z poziomu łatwego. Co prawda, moc stworzonych czarów będzie raczej niewielka, ale wraz z kolejnymi użyciami stanie się bardziej stabilna. Pojawią się też alternatywy dla stworzonych zaklęć. By stworzyć nowe zaklęcie, należy rzucić k6. Wynik poniżej 4 skutkuje porażką i skutkami ubocznymi, takimi jak plamy na ciele czy problemy z rzucaniem zaklęć do końca dnia. 4 i wyżej daje sukces i prawidłowe stworzenie zaklęcia z księgi, którą wybrało się wcześniej, choć stworzenie nowego zaklęcia będzie niemożliwe przez najbliższe fabularne 2 tygodnie.
Poziom średni
Zaklęcia tworzone z wybranej przez siebie księgi zaklęć są bardziej skomplikowane, ale przy tym dające mocniejsze efekty. Oprócz tego możliwe jest dobranie drugiej księgi zaklęć, jednakże można tworzyć w niej zaklęcia wyłącznie z poziomu łatwego. Pojawiają się drobne skutki uboczne w postaci osłabienia organizmu i ewentualnych zaburzeń czarowania, jeśli postać przesadzi z produkcją nowych inkantacji. By stworzyć nowe zaklęcie, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 4 dla poziomu średniego z pierwszej wybranej księgi kończy się porażką, zaklęcie może wyrządzić szkody w najbliższym otoczeniu, jest niestabilne. Wynik 4 i wyższy to sukces stworzenia zaklęcia poziomu średniego z pierwszej wybranej księgi, choć stworzenie kolejnego nowego zaklęcia będzie niemożliwe przez najbliższy fabularny miesiąc. Żeby stworzyć zaklęcie poziomu łatwego z pierwszej lub drugiej księgi, należy uzyskać wynik 3 lub wyższy, inaczej taka próba kończy się porażką. Ilość zaklęć z poziomu łatwego, które można stworzyć na jeden fabularny miesiąc, wynosi 3.
Poziom wysoki
Osiągnięcie tego poziomu zwiększa pole działania u postaci, która zajmuje się kształtowaniem magii. Oprócz tworzenia zaklęć poziomu trudnego z księgi, w której postać czuje się najlepiej, zaklęć poziomu średniego z drugiej księgi, to może dobrać jeszcze trzecią. Zaklęcia z trzeciej księgi będą jednak słabe i o niewielkich skutkach. Skutki uboczne są zależne od siły stworzonej inkantacji. Im potężniejsze zaklęcie postać będzie chciała stworzyć, tym bardziej przeciąży swój organizm i możliwości, co może się skończyć nawet wylądowaniem w szpitalu. By stworzyć nowe zaklęcie, należy rzucić k6. Wynik mniejszy niż 5 dla zaklęć z poziomu trudnego pierwszej księgi kończy się porażką i stworzeniem zaklęcia o przeciwnym działaniu. Wynik 5 lub 6 to sukces i stworzenie zaklęcia z poziomu trudnego pierwszej księgi. Żeby stworzyć zaklęcie z poziomu średniego pierwszej lub drugiej księgi, należy uzyskać wynik 3 lub wyższy, inaczej taka próba kończy się porażką. Żeby stworzyć zaklęcie łatwe z pierwszej, drugiej lub trzeciej księgi, nie trzeba rzucać kością. Limit zaklęć, które można stworzyć na jeden fabularny miesiąc, to 6 łatwych, 3 średnie lub 1 trudne.
Można wybrać jedną z dwóch specjalizacji, dzięki której możliwe będzie zwiększenie możliwości kreowania magii.
Do wyboru jest:
- zaklęte przedmioty - postać jest w stanie na stałe przypisać z pozoru zwykłym przedmiotom magiczne właściwości, których nie będzie można ot tak cofnąć. Ta umiejętność może zostać użyta w trakcie tworzenia czegoś, co od początku do końca ma być magiczne.
- odtworzone inkantacje - postać może spróbować odtworzyć czyjeś zaklęcie, nawet nie posiadając o nim wielkich informacji. Może to być urok, który został zapomniany albo jest tak stary, że współczesnym czarodziejom sprawia problem. Nie dotyczy to jednak zaklęć pradawnych.
Posiadający umiejętność
Liczba osób mogących posiadać tę umiejętność jest ograniczona.
Charles Myrnin Hucksberry
Dolores Umbridge
Isidora Fawley
Salamandre Ardeliu
Rudolf Lestrange
Dolores Umbridge
Isidora Fawley
Salamandre Ardeliu
Rudolf Lestrange