05-24-2019, 23:27
Alchemia
Umiejętność skomplikowana
Alchemia jest powiązana z eliksirami, ale realizuje odmienne od typowego warzenia cele. Mówi się zresztą, jakoby miała to być wyższa forma eliksirów, gdzie zmienia się właściwości surowców, tworzy kompletnie nowe, a także szuka się rozwiązań na problemy stricte egzystencjalne. Alchemicy przeprowadzają różnego rodzaju badania, by odkryć możliwie jak najwięcej zastosowań danego składnika, co potem pomaga im w eksperymentach. Jest to jednak dziedzina dla nielicznych, a nawet najprostsza receptura może być odczytywana jak najbardziej zawiłe zaklęcie. Używane są zresztą terminy z przeróżnych mitologii czy astronomii, a sami alchemicy często uczą się nowych języków, by móc swobodnie odczytywać stare zapiski, a także tworzyć nowe, które dostępne będą tylko dla wybranych. Duże znaczenie odgrywają w tej dziedzinie także kolory, które mogą całkowicie odmienić pracę nad danym zagadnieniem.
![[Obrazek: alchemia.png]](http://magiclullaby.pisz.pl/grafiki/alchemia.png)
Alchemia narodziła się najpewniej w starożytnym Egipcie, w którym zresztą do dzisiaj znajduje się najwięcej alchemików charakteryzujących się umiejętnościami robiącymi piorunujące wrażenie na czarodziejach z innych części świata. Na początku wykorzystywano alchemię przede wszystkim do rytuałów związanych z chowaniem zwłok - stąd do dziś bardzo dobrze zachowały się ciała egipskich czarodziejów. Dopiero później zaczęto marzyć o czymś, co będzie zamieniać wszystko w złoto, eliksirze życia, leku na każdą chorobę czy możliwości stworzenia miniaturowego człowieka. Jednemu znanemu alchemikowi, Nicolasowi Flamelowi, udało się stworzyć przedmiot, który zamienia metale nieszlachetne w złoto oraz umożliwia stworzenie eliksiru życia. Alchemicy od początku są związani z mistycyzmem, który stanowi podporę dla ich działań. Mówi się, że zwiększa ich możliwości. Dlatego też każdy alchemik wybiera jeden minerał, który będzie stanowił symbol jego przekonań i wzmacniał potencjał alchemiczny.
Minerały
W tworzeniu spisu minerałów opierano się o artykuł firmy Brazi.Mechanika alchemii
Poziom zerowy
Na tym poziomie bez podręczników się nie obejdzie. Zresztą wyniki z całą pewnością nie będą zbyt satysfakcjonujące. Można co prawda spróbować oddziaływać na surowce, ale będą to niewielkie zmiany. O tworzeniu nowych obiektów czy gwałtowniejszych zmianach nie ma co mówić. Osoby, które nie osiągnęły przynajmniej średniego poziomu w tworzeniu eliksirów, a będą próbowały swoich sił w alchemii, spowodują wybuch.
Należy rzucić dwiema kośćmi k50. Pierwszy wynik to zrozumienie przepisu, drugi to jego wykonanie. Obie części składają się na efekt końcowy. Jeśli suma oczek wynosi 2-79, surowiec, na którym się ćwiczy, zostaje zniszczony. 80-100 mówi o tym, że minerał ulegnie lekkiej zmianie, czyli najpewniej zmieni swój kolor albo twardość, przykładowo kwarc różowy może stać się fioletowy i bardzo plastyczny, podatny na drobne manipulacje.
Na tym poziomie nie ma możliwości wybrania swojego minerału.
Umiejętności można użyć raz na sesję. Trzykrotne wyrzucenie ilości oczek 2-44 skutkuje wybuchem. Dochodzi do niego w trzecim wątku, w którym nastąpił pechowy rzut.
Poziom niski
Na początek każdy młody alchemik musi się dobrze zapoznać z minerałem, który wybrał. Umacnia on alchemika duchowo i stanowi element wyjściowy do jego działań. Szanse na to, by wpłynąć na zmianę właściwości surowca i by ukształtować z niego coś ciekawego, wzrastają.
Wykonuje się rzut dwiema kośćmi k50. Pierwszy wynik to zrozumienie przepisu, drugi to jego wykonanie. Obie części składają się na efekt końcowy. Jeżeli suma oczek to 2-64, występuje skutek uboczny, na przykład surowiec staje się zwykłym kamieniem (przykładowo - turmalin czarny zmieni się w prosty kamień o czarnym zabarwieniu, który można byłoby znaleźć gdzieś na zewnątrz). Wynik 65-84 powoduje, iż, efekt końcowy jest słabej jakości, ale działa, a zmiany w właściwościach są wyczuwalne (przykładowo - topaz może mimowolnie przyciągnąć uwagę każdego, kto tylko na niego zerknie). Uzyskany wynik 85-100, nadaje surowcowi, oprócz zmian w jego właściwościach, również upragniony kształt (przykładowo - topaz przyciąga wybrane jednostki do siebie, a swoim kształtem przypomina prawdziwe oko).
Trzykrotne wyrzucenie 2-25 przy próbie zmodyfikowania surowca w jednej sesji oznacza dostanie drgawek i potrzebę konsultacji z uzdrowicielem.
Od tego poziomu alchemik wybiera jeden minerał z powyższej listy z którym będzie powiązany.
Poziom średni
Od poziomu średniego pojawia się możliwość łączenia składników z surowcami, głównie składnikami powszechnie dostępnymi lub rzadko spotykanymi. Dzięki temu można stworzyć zupełnie nowe surowce.
Wykonuje się rzut dwiema kośćmi k50, niezależnie od tego czy chce się zmienić właściwości, czy stworzyć kompletnie nowy surowiec poprzez eksperymentowanie.
Zmiana właściwości
Pierwszy wynik to zrozumienie przepisu, drugi to jego wykonanie. Obie części składają się na efekt końcowy. Jeśli suma oczek wynosi 2-44, występuje skutek uboczny, na przykład zyskanie przeciwnych właściwości przez surowiec (przykładowo - perły, zamiast umacniać poczucie własnej wartości, osłabiają ją). Wynik 45-69 powoduje, iż efekt końcowy jest słabszy, ale działający i można wyczuć spore zmiany w właściwościach (przykładowo - perły dają sugestię do jakiego miejsca należy się udać, by być szczęśliwszą osobą). Uzyskany wynik 70-100 nadaje surowcowi, oprócz zmian w jego właściwościach, upragniony kształt (przykładowo - perły same kierują trasą ich właściciela, by nie trafił na żadne nieprzyjemności, a ich kształt przypomina gruszki).
Tworzenie nowych surowców
Pierwszy wynik to możliwość łączenia, drugi to tworzenie. Obie części składają się na efekt końcowy. Jeśli suma oczek to 2-69, występuje negatywny efekt końcowy, na przykład składniki nie połączyły się dobrze z minerałem i w efekcie uzyskuje się miękkie, śmierdzące kawałki. Wynik 70-85 powoduje, iż efekt końcowy jest słabszy, ale owocuje powstaniem nowego surowca - choć nie ma on praktycznie żadnych specjalnych właściwości, może jednak mieć ładny kolor i kształt. Uzyskany wynik 86-100 daje możliwość stworzenia dość porządnego, nowego surowca o niewielkich magicznych właściwościach - na przykład przez miesiąc może leczyć małe obrażenia u osoby, która go nosi czy wydzielać zapach szkodzący wybranym osobom.
Poziom wysoki
Na poziomie wysokim nie trzeba rzucać kośćmi na zmianę właściwości surowca. Uznaje się, że wszelkie zaplanowane zmiany wyszły. Tak zaawansowany alchemik może łączyć składniki legendarne z surowcami, tworząc nowe surowce z wyższej półki.
Wykonuje się rzut dwiema kośćmi k50. Pierwszy wynik to możliwość łączenia, drugi to tworzenie. Obie części składają się na efekt końcowy. Jeśli suma oczek to 2-50, następuje porażka - na przykład składniki nie połączyły się dobrze z minerałem i po chwili traci on swoje magiczne właściwości. Wynik 51-68 powoduje, iż efekt końcowy jest słabszy, ale powstaje nowy surowiec, a jego specjalne właściwości utrzymują się przez fabularny miesiąc. Uzyskany wynik 69-100 daje możliwość stworzenia dość porządnego, nowego surowca o mocnych, magicznych właściwościach, na przykład mogącego na stałe leczyć rany czy poprawiającego samopoczucie.
Przed czarodziejem z wysokim poziomem zaawansowania otwierają się także nowe możliwości związane z eksperymentami. Może on wybrać jedną z dwóch specjalizacji, dzięki której będzie mógł wykorzystać bardzo zaawansowane techniki alchemii.
Do wyboru jest:
- alchemia starożytna:
nakierowana na próby wytworzenia kamienia filozoficznego, lekarstwa na każdą chorobę, nowego żywiołu czy miniaturowego człowieka. Alchemik może wybrać tylko jeden starożytny obiekt, któremu się poświęci. Próbę można podjąć raz na jeden fabularny miesiąc. Wówczas należy rzucić dwiema kośćmi k50. Wynik 2-79 to porażka, suma 80-92, że udało się, ale tylko na chwilę, gdyż potem obiekt się rozpada, a wynik 93-100 owocuje całkowitym sukcesem, kiedy udaje się wytworzyć obiekt.
- alchemia zakazana:
aby móc praktykować tę specjalizację, trzeba osiągnąć minimum 2 poziom spaczenia
nakierowana na próby tworzenia nowych istot, nie tylko ludzi, ale i magicznych stworzeń czy bytów niematerialnych. Ze względu na jej charakter, większość społeczeństwa naukowego uważa alchemików wybierających tę specjalizację za szarlatanów łączących nekromancję z alchemią. Alchemik może wybrać tylko jedną istotę, której wytworzeniu się poświęci. Potrzebuje esencji, którą może zdobyć albo od żywej istoty, albo od ducha. Wszystko zależy od tego, co chce stworzyć. Próbę można podjąć raz na jeden fabularny miesiąc. Wówczas należy rzucić dwiema kośćmi k50. Wynik 2-70 to porażka i potencjalne skutki uboczne dla alchemika, suma 71-85 powoduje, iż istota przez chwilę żyje, lecz później umiera, a wynik 86-100 skutkuje sukcesem - alchemikowi udaje się stworzyć nową istotę.
Wymagania ogólne
Posiadanie minimum poziomu średniego z tworzenia eliksirów.
Skrócenie fabularnej nauki
- Umiejętność Tworzenie eliksirów na poziomie wysokim - o 1 post mniej na naukę poziomu niskiego, o 3 posty mniej na naukę poziomu średniego i o 4 posty mniej na naukę poziomu wysokiego
- Przynajmniej 80% opanowania księgi transmutacyjnej z poziomu niskiego - o 1 post mniej na naukę poziomu niskiego
- Przynajmniej 65% opanowania księgi transmutacyjnej z poziomu średniego - o 3 posty mniej na naukę poziomu średniego
- Przynajmniej 45% opanowania księgi transmutacyjnej z poziomu trudnego - o 5 postów mniej na naukę poziomu wysokiego
Posiadający umiejętność
Liczba osób posiadających umiejętność jest ograniczona. Zostało 5 wolnych miejsc.
Yu Tian Liu
Salamandre Ardeliu
Alistaire Mulciber
Ramsey Greyback
Victoria Yaxley
Salamandre Ardeliu
Alistaire Mulciber
Ramsey Greyback
Victoria Yaxley